Sprawdź jak skutecznie angażować swoją organizację w budowanie świadomości na temat równości oraz promowania odpowiedzialnego podejścia do zdrowia menstruacyjnego. Wykorzystaj dostarczane przez nas scenariusze działań i doprowadź do wdrożenia jak największej liczby aktywności w Twoim miejscu pracy.
To kropla drąży skałę, dlatego każde działanie uświadamiające jest ważne w kontekście skali całego projektu. Z pomocą naszych materiałów Twoje starania zostaną zauważone przez innych i wpłyną na pozytywny wizerunek pracodawcy. Przekonaj ich właśnie dzisiaj! Jak?
Dołącz do kampanii #OkresRównoWażny, poprzez podjęcie aktywności, które w prosty sposób pozwolą dokonać zmian w Twoim miejscu pracy. Wybierz, jaka forma celebracji Dnia Higieny Menstruacyjnej i poruszenia tematu jest odpowiednia dla Twojej organizacji.
Zainspiruj się scenariuszami działań. Pobierz materiały promocyjne i edukacyjne:
DZIAŁANIA W OBSZARZE KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
Żeby zwrócić uwagę współpracowników_czek na temat zdrowia menstruacyjnego w KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ możesz skorzystać z następujących propozycji:
- Wydrukuj plakaty, naklejki/wlepki i umieść je w widocznych miejscach, jak np. toaleta, kuchnia, windy, recepcja.
pliki gotowe do druku do pobrania znajdziesz tutaj:
POBIERZ - W elektronicznych narzędziach komunikacji wewnętrznej (intranet, telewizory, wyświetlacze, komunikatory) wykorzystaj dodatkowo animację, którą również znajdziesz tutaj:
POBIERZ - Uwzględnij temat kampanii w firmowym newsletterze. Możesz skorzystać z naszych grafik. Jeśli Twoja firma potrzebuje wsparcia w zredagowaniu materiału do newslettera napisz do nas: cyklkariery@kulczykfoundation.org.pl
Pobierz propozycję treści do wykorzystania w komunikacji na temat DHM w Waszej firmie - Zorganizuj szkolenie dla pracowniczek_pracowników na temat zdrowia menstruacyjnego. Jeśli chcesz, aby Ci w tym pomóc, napisz mail na adres: cyklkariery@kulczykfoundation.org.pl
- Zainspiruj się gadżetami– ekologicznym termoforem z pestkami wiśni, sztyftem (roll-on), czyli olejkiem eterycznym poprawiającym samopoczucie w czasie okresu. Woreczek wielokrotnego użytku możesz przekazać współpracowniczkom, a jeśli macie takie możliwości – zróbcie limitowaną serię takich gadżetów dla Waszych pracowniczek. Możecie również zaopatrzyć firmę w relaksujące świeczki, zmniejszające dolegliwości menstruacyjne. Przykładowe wykorzystanie gadżetów:
Propozycja 1 Propozycja 2 - Niech 28 maja, Dzień Higieny Menstruacyjnej, na stałe zapisze się w Waszym firmowym kalendarzu. Celebrujcie to święto: zorganizujcie spotkanie, poczęstunek. Możecie kupić ciastka lub owoce i włożyć toppery nawiązujące do akcji.
- Zaproponuj pracowniczkom_kom sprawdzenie swojej wiedzy na temat zdrowia menstruacyjnego – skorzystajcie w tym celu z ankiety dostępnej pod adresem:
QUIZ EDUKACYJNY - Zachęć pracowniczki_ków do wsparcia akcji „Tak dla podpasek” i podpisania się pod naszym apelem do rządzących o zmiany w prawie zapewniające dostęp do środków menstruacyjnych w szkołach i na uczelniach oraz wprowadzenie do programów szkolnych wiedzy o zdrowiu menstruacyjnym. Link do apelu:
www.takdlapodpasek.pl - Przekaż koleżankom_gom, że mogą zapoznać się z ulotką o tym, jak rozmawiać z dziećmi o menstruacji:
MATERIAŁY DLA RODZICÓW
Przekaż koleżankom_gom, że mogą zapoznać się z przykładowym scenariuszem rozmowy osoby menstruującej z Przełożoną_nym
Pobierz scenariusze rozmowy - Dbając o wzrost wiedzy i świadomości przekaż koleżankom_gom materiały edukacyjne przybliżające tematykę tego dnia:
KOMPENDIUM MESTRUACYJNE – JAK WYKORZYSTYWAĆ SWÓJ CYKL? oraz RAPORT NA TEMAT UBÓSTWA MENSTRUACYJNEGO - Zorganizuj zbiórkę pracowniczą środków menstruacyjnych, które następnie możecie przekazać np. lokalnej szkole, placówce DPS, domom samotnej matki itp.
Pobierz propozycję treści do wykorzystania w komunikacji
DZIAŁANIA W OBSZARZE KOMUNIKACJI ZEWNĘTRZNEJ
Jako firma włączcie się również w działania realizowane przy tej okazji na całym świecie!
Oto kilka sposobów na komunikację zewnętrzną, podkreślającą zaangażowanie pracownic_ów w akcję:
- Pochwal się w internecie udziałem w programie i w kampanii z okazji Dnia Higieny Menstruacyjnej. Możesz zamieścić w aktualnościach na stronie firmowej informację o przyłączeniu do akcji, dodać baner lub zdjęcie. Opisz, co wydarzy się lub wydarzyło w ramach Waszych działań.
- Podziel się w mediach społecznościowych Waszymi doświadczeniami z realizacji kampanii #okresrównoważny, abyśmy mogli puścić je dalej w świat. Napisz krótką wiadomość, nagraj filmik (w poziomie, pionie lub kwadracie, o dowolnej długości) lub rolkę (w pionie, do 90 sekund), z udziałem koleżanek i kolegów z pracy. W publikacjach oznacz profile Kulczyk Foundation i dodaj hasztag: #cyklkariery, #okresrównoważny, #miesiączkatonaturalne abyśmy mogli je udostępnić.
- Zachęć pracowniczki_ów do zrobienia sobie zdjęcia z widocznym hasztagiem kampanii #okresrównoważny (możesz wykorzystać grafiki z hasztagiem akcji, np. plakat, baner internetowy). Za każde udostępnione zdjęcie i oznaczenie nas w mediach społecznościowych, Kulczyk Foundation przekaże jedną paczkę podpasek osobom potrzebującym.
- Zorganizuj specjalną akcję z okazji 28 maja w swoim miejscu pracy. Wyłóż podpaski w mało oczywistym miejscu – np. w poczekalni, recepcji itp. Zróbcie zdjęcie i zamieść je w Waszych mediach społecznościowych. Dodaj hasztag #okresrównoważny #menstruacjatonaturalne i napisz, dlaczego celebrujecie ten dzień.
Propozycje postów na Social Media, którymi możecie się zainspirować:
Używajcie hasztagów towarzyszącej tej inicjatywie:
#cyklkariery #miesiączkatonormalne #worklifeperiod #równośćpłci #równowagawpracy, #MHDay #okresrównoważny #MHday2025
FB/IG:
Miesiączka? To naturalne! 🩸 28 maja obchodzimy Międzynarodowy Dzień Higieny Menstruacyjnej. Jego celem jest zwrócenie uwagi na kwestie związane ze zdrowiem i ubóstwem menstruacyjnym oraz przełamywanie miesiączkowego tabu. 🩸 W tym dniu razem z @KulczykFoundation tworzymy kampanię #okresrównoważny. Chcemy podkreślić, jak ważne jest tworzenie przyjaznego środowiska, wolnego od dyskryminacji i nierówności oraz dostrzeganie tego, że potrzeby kobiet i mężczyzn różnią się.
Wspólnie możemy zmieniać świat na lepszy i sprawić, że o miesiączce będziemy rozmawiać otwarcie, a dostęp do środków menstruacyjnych będzie powszechny. Każda i każdy z nas może zrobić krok w stronę równej teraźniejszości dla wszystkich ❤️
#MHday #MHday2025 #CyklKariery #worklifeperiod #równośćpłci #równowagawpracy #PeriodFriendlyPoland, #PeriodFriendlyWorld #miesiączkatonaturalne
Miesiączka? To naturalne! 🩸 28 maja, obchodzimy Międzynarodowy Dzień Higieny Menstruacyjnej! Wraz z wieloma społecznie odpowiedzialnymi organizacjami na całym świecie pragniemy podkreślić wagę tej istotnej inicjatywy.
W #NazwaFirmy codziennie dbamy o to, by tworzone przez nas środowisko pracy promowało równość i zrozumienie, także w kwestii związanej z menstruacją. ❤️ Dlatego bierzemy udział w kampanii #okresrównoważny, by razem z @KulczykFoundation celebrować #MHday2025. Zachęcamy wszystkich do zaangażowania się w te działania, by rozmowy na temat zdrowia menstruacyjnego prowadzono otwarcie, a dostęp do środków menstruacyjnych stał się codziennością, także w pracy.
#MHday #MHday2025 #CyklKariery #worklifeperiod #równośćpłci #równowagawpracy #PeriodFriendlyPoland, #PeriodFriendlyWorld #miesiączkatonaturalne
Oznaczenia:
FB: https://www.facebook.com/kulczykfoundation
IG: https://www.instagram.com/kulczykfoundation/
LinkedIn: https://pl.linkedin.com/company/kulczyk-foundation
Hasztagi:
#MHday #MHday2025 #CyklKariery #worklifeperiod #równośćpłci #równowagawpracy #okresrównoważny #miesiączkatonaturalne