18.10. Światowy Dzień Menopauzy i Andropauzy – Świadomość zdrowia w Twojej organizacji

18 października, obchodzony jako Światowy Dzień Menopauzy i Andropauzy, to doskonała okazja, by podkreślić znaczenie odpowiedzialnego podejścia do zdrowia hormonalnego w miejscu pracy. Spędzamy tam dużą część naszego życia, więc nie unikniemy objawów, które będą wpływać na nasze samopoczucie, efektywność i relacje zespołowe. Nie udawajmy, że jest inaczej. Normalizujmy ten temat.

Dlaczego warto rozmawiać o menopauzie i andropauzie?

Menopauza i andropauza to naturalne etapy w życiu każdej kobiety  i większości mężczyzn. Choć dotyczą ogromnej części społeczeństwa, wciąż bywają tematami tabu. Brak otwartej rozmowy sprzyja powstawaniu stereotypów i sprawia, że osoby w tym okresie życia często pozostają bez odpowiedniego wsparcia, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.

Dlatego tak ważne jest, by mówić o zdrowiu hormonalnym. Zarówno w przestrzeni publicznej, jak i tej zawodowej. Objawy związane z menopauzą czy andropauzą, m.in. problemy ze snem, wahania nastroju, spadek koncentracji czy zmęczenie, mogą realnie wpływać na komfort pracy i relacje w zespołach. Tworzenie przestrzeni do rozmowy to wyraz empatii, troski i odpowiedzialności. To również inwestycja – w dobrostan, efektywność i lojalność doświadczonych pracowniczek i pracowników, którzy wnoszą do organizacji kompetencje i wiedzę.

Warto wiedzieć

  • Menopauza dotyczy każdej kobiety, zazwyczaj pomiędzy 40. a 55. rokiem życia. Objawy, takie jak uderzenia gorąca, wahania nastroju czy problemy ze snem, mogą znacząco wpłynąć na komfort pracy.
  • Andropauza nie dotyczy każdego mężczyzny, ale występuje po 50 roku życia. Choć mniej omawiana, wiąże się z obniżeniem energii, zmianami nastroju i problemami zdrowotnymi, które mogą również wpływać na życie zawodowe mężczyzn w pracy.

Dołącz do naszej akcji!

Niezależnie, czy pracujesz w organizacji non-profit, małym przedsiębiorstwie, korporacji, czy instytucji publicznej kampania #okresrównoważny skierowana jest do Ciebie!

Przygotowana przez Kulczyk Foundation kampania zwraca uwagę na tematy menopauzy i andropauzy – naturalnych etapów w życiu kobiet i mężczyzn. Naszym celem jest zwiększanie świadomości biznesu w zakresie zdrowia hormonalnego oraz jego realnego wpływu na jakość życia zawodowego.

To ważne, ponieważ:

  • świadomość i wiedza pomagają przełamywać tabu oraz tworzyć środowisko pracy wolne od stygmatyzacji,
  • zrozumienie potrzeb pracowników i pracowniczek w tym okresie pozwala budować kulturę organizacyjną opartą na empatii i równości,
  • otwarta i swobodna komunikacja o zdrowiu hormonalnym wspiera dobrostan pracowników i pracowniczek, co przekłada się na ich efektywność i satysfakcję zawodową,
  • pracodawcy zyskują narzędzia do lepszego zarządzania różnorodnością i budowania wizerunku odpowiedzialnej społecznie organizacji.

 

Pobierz darmowe materiały i dowiedz się, jak działać!

POBIERZ